от / Wednesday, 25 November 2015 / Публикувана в Lifestyle, Интересно, Как да ...

Тези суперхрани са доказали, че са експерти в борбата с болестите и зареждат организма с енергия. Добавете ги към вашата храна и ще усетите силата на здравото тяло.

Лимони

financecenter-limon

Само един лимон съдържа повече от 100% от необходимото за един ден количество витамин С, което може да помогне за увеличаване на “добрия” холестерол и укрепване на костите.- Цитрусовите флавоноиди, които са в лимона могат да помогнат за възпрепятстване растежа на раковите клетки и действат като противовъзпалително.

Добавете резен лимон в чаша зелен чай. Едно проучване установи, че цитрусовите плодове повишават способността на организма да абсорбира антиоксидантите в чая с около 80%.

Броколи

financecenter-brokoli

Един среден стрък броколи съдържа повече от 100% от дневния прием на витамин К и почти 200 на сто от препоръчителната дневна доза от витамин С – две основни хранителни вещества, изграждащи костите. Същият спомага  за защитата от на много видове рак.

Ако приготвяте броколи в микровълнова печка ще запазите около 90% съдържанието на витамин C. При готвене на пара или варене се запазват само 66 на сто.

Черен шоколад

financecenter-shokolad

Само 8гр. шоколад дневно, може да намали кръвното налягане при иначе здрави индивиди. Какаото на прах е богато на флавоноиди, антиоксиданти, намаляват “лошия” LDL холестерол и увеличава нивата на “добрия” HDL холестерол.

Тъмният шоколад съдържа около 53,5 милиграма флавоноиди; млечния шоколад има по-малко от 14.

Картофи

financecenter-kartofi

Един червен картоф съдържа 66 микрограма фолиева киселина (витамин B9 – един от най-важните за здравето витамини) – приблизително същото количество, колкото в една чаша спанак или броколи. Един сладък картоф съдържа почти осем пъти необходимото дневно количество вит.А – важен витамин за борбата с раковите клетки и повишаване на имунната система.

Оставете картофите да изстинат преди ядене. Изследванията показват, че това ще Ви помогне да изгорите до 25% повече мазнини след хранене, благодарение на картофеното нишесте.

Боб

financecenter-bob

 

Консумирането на една порция бобови култури (фасул, грах и леща) четири пъти седмично може да намали риска от сърдечно заболяване с 22%. Същия навик може също така да намали риска от рак на гърдата.

Колкото по-тъмен е боба, толкова повече антиоксиданти се съдържат в него. Едно проучване установи, че черните бобови шушулки съдържат 40 пъти количеството антиоксиданти, намиращи се в белите бобови шушулки.

Орехи

financecenter-walnut

От всички ядки, орехите съдържат най-много омега-3 мастни киселини, които могат да помогнат за намаляване на холестерола. Омега-3 мастните киселини подобряват настроението и се борят с  рака, също така могат да предпазват от вредното въздействие на слънцето.

Яжте няколко ореха за десерт – антиоксидантът мелатонин, намиращ се в орехите, помага за регулиране на съня.

Авокадо

financecenter-avokado

Авокадото е богато на здравословни мазнини. В едно проучване е доказано, че понижава холестерола с около 22 на сто. Един плод съдържа повече от половината фибри и 40 процента от фолиевата киселина, от които имате нужда всеки ден. Намаля риска от сърдечно-съдови заболявания.

Ако го добавите към вашата салата, може да увеличи усвояването на ключови хранителни вещества като бета-каротин от три до пет пъти в сравнение със салати без тази суперхрана.

Чесън

Garlic

Чесънът е мощен борец със заболяванията, което може да спре растежа на бактерии, включително Е. коли. Алицинът е съединение, открито в чесъна. Работи като мощен противовъзпалител и е доказано, че помага за понижаване на холестерола и нивата на кръвното налягане.

Смачканият чесън освобождава най-много алицин. При готвене не оставяйте чесъна на висока температура повече от 10 минути, тогава той губи важните си вещества.

Спанак

financecenter-spanak2

Спанакът съдържа лутеин и зеаксантин, два имунно стимулиращи антиоксиданта, важни за здравето на очите. Последните изследвания установиха, че сред плодовете и зеленчуците, спанакът е едно от най-ефективните растения в борбата с рака.

Спанакът е здравословно и безвкусно допълнение към всяко смути. Обещаваме Ви, че няма да промени вкуса на вашата напитка. Разбийте: 1ч.ч. спанак, 1ч.ч. настъргани моркови, 1 банан, 1 чаша ябълков сок, лед и ще получите една вкусна и много полезна напитка.

Сьомга

financecenter-salmon

 

Голям източник на омега-3 мастни киселини, които са свързани с намаляне риска от депресия, сърдечни заболявания и рак. А 85гр. съдържа почти 50 процента от дневната доза ниацин, който може да предпази от болестта на Алцхаймер и загуба на паметта.

Сьомгата от развъдник съдържа 16 пъти повече токсични полихлорирани бифенили (ПХБ) от колкото дивата сьомга.

Share